Aktuellt datum och tid: 20 jun 2013, 13:37

Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
 Det här är Lightroom bra på 
Författare Meddelande
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Det här är Lightroom bra på
Crissan, titta på Moderskeppet. Mattias har skrivit en bok som kommer ut i dagarna. De har släppt en videokurs i LR4 i 3 delar, kommer inte ihåg om man kunde dela delarna om du förstår, helheten blev rätt dyr. Den gick iofs att lägga in i guldmedelm, se längre ner. Jag var på Scandinavian photo och då blev det en kurs i LR3. Har inte öppnat den pga tidsbrist. Funderar på att lämna tillbaka den, öppet köp...

http://www.moderskeppet.se/

Moderskeppet gör en sak till som jag kommer nappa på. De startar något som kallas 'guldmedlem'. Det innebär att du för 99 kr/månad kommer åt alla moderskeppets kurser. Fanns flera jag vill gå igenom.

Jag 'läser' deras högskolekurser nu i digital bildbehandling och visuell kommunikation och det har gjort att jag känt behov av att fokusera. Just nu blir det bildbehandling. Så någon utvärdering av de jag skriver om har jag inte hunnit. Generellt är jag jättenöjd med allt material jag tagit del av från dem. En lärare i ett delavsnitt var lite stel, men det är ju personlig smak. De har provavsnitt av många kurser. Titta på ett par såna så får du en bra känsla för vad du tycker om lärare och innehåll. Finns såvitt jag vet inga fler som gör kurser eller skriver på svenska.

20 maj 2012, 07:58
Profil WWW
Användarvisningsbild

Carina, det är nog samma bok vi skriver om. Författaren Mattias Karlsson Sjöberg är grundare av Moderskeppet. Jag har i alla fall beställt boken som kommer ut i mitten av juni. Ska kolla lite mer på de erbjudanden du skriver om. Jag vill också lära mig mer men just nu räcker inte tiden till. Det får bii vinterns "arbete".

20 maj 2012, 09:13
Användarvisningsbild

Helt säkert samma bok. Berätta gärna vad du tycker om den :-) Du kanske hinner bläddra lite i den även om du inte börjar jobba i Lightroom nu.

21 maj 2012, 08:00
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3